marți, 19 mai 2009

Dezamăgit de "Pasul la ofsaid"

Mă uit din ce în ce mai rar la emisiuni pe teme fotbalistice, pentru că m-am cam săturat să fiu luat la mişto de cei care se pronunţă pe "sticlă" de parcă ar fi deţinătorii adevărului absolut, atâta vreme cât - în cele mai multe cazuri - nu sunt decât nişte fripturişti plini de tupeu de cea mai joasă speţă.
Şi, totuşi, luni seară, un bun prieten mi-a recomandat emisiunea "Pasul la ofsaid", pe Alpha TV, realizată de Cristian Anghelescu, în care invitaţi au fost Silviu Crângaşu, preşedintele AJF Prahova, şi Ionel Luţan, de la Observatorul prahovean. La început am ezitat dacă să mă uit sau nu, dar a învins curiozitatea şi dorinţa de a-i revedea pe trei oameni pe care îi cunosc. În plus, ştiindu-i destul de bine pe Anghelescu şi Luţan, ştiindu-le incisivitatea - atunci când vor sau au... motive - am crezut că-i vor pune întrebări incomode lui Silviu Crângaşu, despre fotbalul păstorit de fostul arbitru... Deziluzie totală!
Anghelescu şi Luţan nu l-au "deranjat" pe Crângaşu, practic, cu nici o întrebare. Singurele referiri la fotbalul coordonat de AJF Prahova s-au legat de Petrolul Teleajen, care va susţine meciul de baraj pentru accederea în Liga a III-a, şi o "ridicare le fileu" pentru Lică Crângaşu printr-o altă întrebare referitoare la situaţia scandalului declanşat de fostul statistician al AJF. O întrebare de care Crângaşu s-a "spălat uşor pe mâini", mingea fiind acum în curtea Poliţiei, la acest răspuns inclusiv pe Crângaşu buşindu-l râsul.
Nici o referire la bătăile din ligile B şi C, şi chiar A, ale fotbalului judeţean, nici o referire la toate scandalurile în care a fost implicat AJF-ul condus de Crângaşu... Nimic din toate acestea, care s-ar fi potrivit - poate - mai bine cu rolul preşedintelui AJF, indiferent care ar fi numele său. Să se fi temut cei doi jurnalişti că o eventuală punere în dificultate a şefului AJF ar putea avea aceleaşi urmări cu cele pe care le-a avut tentativa nereuşită şi neinspirată de a "încondeia" formaţia FC Ploieşti? Aşa cum s-a întâmplat în momentul în care Marian Manea i-a sunat în emisiune, determinându-l pe Anghelescu să nu mai contenească în a-şi cere scuze şi a retracta ceea ce spusese?
La cum îi cunosc eu pe Anghelescu şi Luţan există doar două variante - fie cei doi sunt proşti, fie au vrut doar să-i ridice mingile la fileu lui Crângaşu... Iar aşa cum îi cunosc eu, cei doi jurnalişti nu sunt proşti...
Şi simt nevoia a încă unei precizări - nu am pretenţa că deţin adevăratul absolut; mi-am exprimat doar un punct de vedere personal, pe care mi-l susţin, pentru că mai am şi alte argumente... Aşadar, e doar o părere...
PS - Ce amuzat era Silviu Crângaşu de "şmecheria" pe care făcut-o la Adunarea Generală a FRF atunci când l-a huiduit pe Crăciunescu, în momentul în care acesta i-a întors spatele lui Mircea Sandu. Am scris la momentul respectiv şi am dezavuat gestul lui Crăciunescu... Ceea ce a făcut, însă, Crângaşu rămâne la fel de condamnabil... Cică nu i-a strigat "huo", ci "să-ţi fie ruşine"! Dar, cu ce drept? Cine este Silviu Crângaşu ca să-şi permită să-i spună lui Crăciunescu să-i fie ruşine? Chiar dacă ar fi fost îndreptăţit s-o facă, un preşedinte de AJF nu ar trebui să-şi permită astfel de ieşiri huliganice, mai ales într-un cadru oficial... Un preşedinte de AJF, în general, dar cu atât mai mult fostul arbitru Silviu Crângaşu... Părerea mea...

2 comentarii:

  1. Aveti absoluta dreptate in ceea ce ati scris. Acesta este adevarul. Inteleg ca se apropie barajul de accedere in "C", moment din care presedintele AJF isi va intra serios in rol. Probabil ca aceasta sa fi fost si explicatia prestatiei jalnice a celor doi jurnalisti, cunoscuti oricum drept mari fripturisti!

    RăspundețiȘtergere
  2. super tare..articolul..imi place ca spui lucrurilor pe nume si nu faci jocul nimaniuiar parerile talee sa stii k sunt sustinute..

    RăspundețiȘtergere