sâmbătă, 28 august 2010

"Nu se poate să fie chiar atâta răutate"

Observatorul Ion Crăciunescuîl notase cu 5 pe asistentul din Cluj, imputându-i că golul 3 al gazdelor ar fi fost marcat din ofsaid. Reunită ieri, Subcomisia de Disciplină i-a dat însă dreptate lui Abrudan
Subcomisia de Disciplină a CCA a avut ieri pe ordinea de zi un singur caz la nivelul arbitrilor din lotul naţional. Clujeanul Patriţiu Abrudan (foto) primise nota 5 din partea observatorului Ion Crăciunescu, vâlceanul imputându-i asistentului faptul că, la meciul FCM Bacău - Foresta (4-1), golul 3 al gazdelor, realizat de Căpuşă, a fost marcat din ofsaid. În absenţa lui Mircea Neşu şi George N. Gherghe, Subcomisia de Disciplină, reunită ieri în componenţa Ion Bonini - Francisc Kolossi - Alexandru Ioniţă, a stabilit însă că faza în litigiu nu-l incriminează pe Abrudan, căruia i s-a dat credit. Prin urmare, purtătorul ecusonului FIFA n-a primit nici o suspendare, infirmându-se astfel nota acordată de Crăciunescu.
Încă înainte de aflarea verdictului, Abrudan s-a arătat mâhnit de modul în care a fost judecat de Crăciunescu. "Nu se poate să existe chiar atâta răutate", au fost primele cuvinte rostite de clujean, care a subliniat că "niciodată nu m-am apucat să mă bălăcăresc prin presă şi niciodată nu i-am adus aminte domnului Crăciunescu anumite partide. Acum însă trebuie să spun că mi s-a părut un pic de tendenţiozitate din partea lui, ceea ce nu mă împiedică să-l consider în continuare un mare arbitru, dar, din păcate, atât. Am vorbit şi cu preşedintele Mircea Sandu, care mi-a spus că a văzut faza şi şi-a dat seama din prima că totul este în regulă. Vă spun sincer că nu m-am temut nici o clipă că n-aş fi procedat corect, nu puteam să-mi bat joc de fotbalişti. Dacă greşeam, recunoşteam imediat, aşa cum am făcut şi în 192, după un meci Dinamo - Electro, când i-am spus domnului Gherghe, care era preşedintele Comisiei de Disciplină, că nu mă mai prezint la judecată şi las la latitudinea dânşilor pedeapsa pe care o merit. Cred că, dacă eram urmărit la Bacău de un observator internaţional, primeam 9 pentru fazele golurilor 2 şi 3 ale gazdelor, dar, probabil, pentru domnul Crăciunescu şi 5 o fi notă bună. Nici în facultate însă nu am primit o asemenea notă, chiar am terminat cu 10. Nu ştiu de ce dă dovadă de atâta răutate, pentru că, şi atunci când era preşedinte la Craiova, l-am arbitrat de fiecare dată foarte corect. La fel a procedat însă şi în 1995, înaintea finalei Ligii Campionilor dintre Ajax şi Milan, pe care a arbitrat-o. A vrut să arate că e mare şi tare şi l-a luat la o linie pe Ion Constantinescu, deşi eu sau Ologeanu, despre care presa scria atunci că suntem favoriţi pentru a completa brigada, aveam o carieră internaţională mai bogată. Dacă nu mă înşel, la acea oră strânsesem vreo 11 prezenţe pe plan continental, în timp ce Constantinescu avea numai una şi, totuşi, l-a ales pe el. N-am nimic cu Mutu (n.r. - Ion Constantinescu), suntem prieteni buni, dar Crăciunescu a vrut să arate atunci că e mare şi tare".
Material publicat în ziarul "Pro Sprt" din data de 25 noiembrie 1998, semnat de Justin Gafiuc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu