luni, 25 octombrie 2010

Biziniche la ora confesiunilor

Sfaturi publice la final de carieră
Asistentul din Ploieşti a luat cuvântul la finalul cursului de la Eforie. El a explicat de ce a fost recuzat de Oţelul şi FC Argeş şi i-a povăţuit pe arbitrii tineri să nu ierte nimic în relaţia cu preşedinţii
Discuţiile deschise de la finalul fiecărui curs de arbitri constituie momentele cele mai palpitante ale manifestării, când cursanţii încearcă să lase perdeaua deoparte. Sâmbătă dimineaţă, cea mai vehementă şi, totodată, cea mai haioasă alocuţiune, prin modul în care a fost rostită, a aparţinut ploieşteanului Gheorghe Biziniche, care, în vârstă de 45 de ani, va ieşi din arbitraj la sfârşitul lunii decembrie. Find cel mai bătrân dintre oamenii aflaţi actualmente în lotul naţional, el a vorbit despre legăturile avute cu preşedinţii de cluburi şi greşelile comise în carieră. "Am făcut un Revelion la Tunis, cu familiile, împreună cu Silviu Ioan, Constantin Zotta, Ion Danciu şi Marius Stan, preşedintele Oţelului, care se plimba pe-acolo cu maşini închiriate cu 500 de dolari. Apoi, în prima etapă din primăvară, la partida cu Bistriţa, întâmplarea a făcut să fie delegată la Galaţi o brigadă cu Danciu, Biziniche, Ion Constantinescu şi Zotta rezervă. Gazdele au bătut cu 1-0 fără nici cel mai mic ajutor. Am nimerit ulterior la Inter Sibiu - Oţelul, meci care s-a terminat la egalitate, gălăţenii au scăpat de retrogradare, dar Marius Stan a avut impresia că am vrut să-i fac nu ştiu ce şi m-a recuzat. Până atunci avusesem relaţii bune cu el. Morala e că de la intimităţi, ajungi imediat la duşmănie. De aceea nu e bine să ai intimităţi cu preşedinţii. La fel cu Viorel Ilinca, vicepreşedintele lui FC Argeş. După întâlnirea cu Rapid, m-a strâns de gât, mi-a tras un şut în fund. La Comisie, am lăsat-o mai moale, fiindcă observator fusese Valentin Alexandru, care m-a ajutat în câteva momente grele în viaţă. M-a rugat să nu dăm amploare şi am zis că numai m-a atins aşa, puţin, când, de fapt, Ilinca mi-o trăsese ca lumea. Nevinovat fiind, am ajuns să mă recuze şi Argeşul. Iarăşi, morala e că nu trebuie să închizi ochii la nimic în relaţiile cu conducătorii. V-am spus toate astea, pentru ca tinerii să înţeleagă ce înseamnă să fii prea apropiat de un oficial al unui club".
Material apărut în "Pro Sport" din data de 20 iulie 1998, sub smenătura lui Justin Gafiuc.

Un comentariu: