marți, 23 noiembrie 2010

Marcel Lică a recunoscut că George Copos îi propusese un parteneriat cu firma coreeană

"Dacă se demonstrează că am magazin Samsung, îmi depun carnetul de arbitru"
Domnule Lică, cum a fost meciul Wisla Cracovia - Parma, pe care l-aţi arbitrat marţi seară?
A fost un meci liniştit. Italienii au scăpat bine cu 1-1, fiindcă gazdele au jucat peste aşteptări. De altfel, am înţeles că în lotul Wislei se află 15 dintre cei mai buni jucători care evoluează în prezent în Polonia. În afara nedoritului incident cu Dino Baggio, n-a existat nici o problemă.
Când reveniţi în ţară?
Miercuri la miezul nopţii (n.r. - azi-noapte), cu o cursă Swiss Air, de la Zurich.
Aţi aflat că duminică arbitraţi derby-ul Rapid - Dinamo?
Da. Ştiu.
În ţară se fac speculaţii că partida trebuia să fie condusă de Chivulete, dar, la presiunile Rapidului, aţi fost ales dumneavoastră în cele din urmă.
Nu cunosc nimic, fiindcă sunt plecat din România de câteva zile şi nu mai sunt la curent cu ultimele evenimente. Vă spun însă că şi Chivulete era o alegere bună, pentru că Florin a avut o ascensiune chiar spectaculoasă în ultima vreme. Ar fi putut duce fără probleme partida.
Domnule Lică, aveţi magazin Samsung?
N-am avut niciodată magazin Samsung. Nici eu, nici vreuna dintre rudele mele. E adevărat că, în urmă cu vreo 4 ani, mi s-a făcut o propunere în acest sens, dar am refuzat-o ţinând cont de avertismentul Federaţiei că arbitrii care au contracte cu diferite firme nu pot fi delegaţi la meciurile echipelor care, la rândul lor, sunt legate de aceleaşi firme. Am evitat să intru în asemenea afaceri. Eu am un magazin NEI în Medgidia, unde este imposibil să comercializez produse Samsung pentru simplul motiv că sunt consorţii concurente. Am auzit că s-a scris că am magazin Samsung pe numele soţiei, ceea ce nu este adevărat. Adevărat este că magazinul NEI din Medgidia este pe numele soţiei. Dacă se demonstrează că eu, Marcel Lică, sau orice altă persoană din familia mea avem magazine Samsung, îmi depun imediat carnetul de arbitru.
O variantă spune că, de fapt, legătura dumneavoastră cu George Copos şi, implicit, cu firma Samsung s-a rupt după un meci Universitatea Craiova - Rapid, la sfârşitul căruia patronul de la "Ana Electronic" s-a arătat foarte iritat pentru că aţi fi tras cu gazdele.
E numai o legendă. Îmi amintesc de acel meci, dar varianta despre care aţi amintit nu are nimic real la bază. Realitatea e cea pe care v-am spus-o. Domnul Copos mi-a propus să fac magazin Samsung, dar am refuzat fiindcă n-am dorit să intru în contradicţie cu recomandările Federaţiei.
În ce relaţii vă aflaţi acum cu domnul Copos?
Suntem în relaţii de respect reciproc. E adevărat că este uneori prea pătimaş, dar îl respect pentru că este un om care a investit mulţi bani în fotbal.
Credeţi că avea puterea să intervină pentru a vă impune pe dumneavoastră la meciul Rapid - Dinamo în locul lui Chivulete?
Nu pot să mă pronunţ. Nu cred.
O să aveţi viaţă grea duminică, în Giuleşti?
E un meci special, cu o încărcătură deosebită. Se întâlnesc pretendentele la titlu, care au acumulat un punctaj important şi s-au detaşat în fruntea clasamentului. Va fi destul de dificil. Depinde mult şi de echipe, de jucători, cum vor decurge lucrurile.
Vă gândiţi să acţionaţi energic de la început, eventual cu cartonaşe, pentru a se potoli spiritele din start?
Nu cred că, automat, cu cartonaşele se rezolvă totul. Eu sper să nu fie nevoie să scot nici un cartonaş. Dacă va fi cazul, voi apela şi la ele, dar sunt primul care mi-aş dori să nu am ocazia să duc mâna la buzunar.
Interviu publicat în "ProSport" din data de 22 octombrie 1998, semnat de Justin Gafiuc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu