miercuri, 26 ianuarie 2011

Adrian Porumboiu e terorizat de acţiunile unui impostor

"Cerea bani în numele meu"
O persoană necunoscută, care pretindea că e şofer la firma "Racova", societate aparţinând fostului arbitru internaţional, a înşelat mai mulţi oameni de fotbal din România, de la care a "împrumutat" sume variind între o sută de mii şi un milion de lei
Adrian Porumboiu a depus ieri dimineaţă o plângere la Comandamentul Poliţiei din Vaslui împotriva
unui individ care, folosindu-se de numele lui, cerea împrumut diverse sume de bani, variind între o sută de mii şi un milion de lei. "Fusesem avertizat de practicile acestui impostor, dar până acum o luasem mai mult în glumă, ne-a declarat ieri actualul observator FIFA. Azi (n.r. - ieri) însă, am fost sunat de directorul reprezentanţei firmei Nippon din Iaşi, care m-a întrebat dacă nu am un şofer de la mine de la firmă prin zonă. Imediat mi-am dat seama despre ce e vorba. Tipul se dă angajatul meu, spune că a rămas în pană cu maşina de marfă şi că îi trebuie bani pentru a-şi continua drumul. Celor de la Iaşi le-a cerut 400.000 lei. De un an şi ceva mă terorizează cu asta şi de aceea am făcut plângere la Poliţie. Să-l rindă şi să-l potolească o dată, una, pentru a nu mai înşela, şi a doua, pentru a nu mai arunca o lumină proastă asupra firmei mele, care nu-şi permite niciodată  să trimită un şofer la drum fără a-i da bani pentru eventualele probleme ivite pe traseu", a relatat Porumboiu.
Povestea impostorului a început anul trecut, când individul a aterizat pe la Suceava, la preşedintele Eugen Huţu, căruia i-a cerut 800.000 lei. Spusese că a rămas în pană de benzină şi are nevoie de bani. Infractor calificat, tânărul, care după toate descrierile nu ar avea mai mult de 22-23 ani, cunoştea multe amănunte despre activitatea celor pe care-i aborda. În cazul lui Huţu, el a invocat faptul că Porumboiu era observator în acea zi la un meci pe care "l-a recitat imediat" şi care, evident, se afla în celălalt colţ al ţării, invocând faptul că fostul arbitru era prea ocupat pentru a-i mai cere personal serviciul patronului Forestei.
O altă zonă prolifică a fost Galaţiul. Vicepreşedintele Oţelului, Mihai Stoica, este unul dintre păgubiţi. "Anul trecut, prin august, povesteşte Meme, a venit la mine şi mi-a spus că este ratele lui Florea, fostul nostru jucător, şi angajatul domnului Porumboiu. Adevărul e că blond-şaten, la o statură de 1,75m, aducea a fratele lui Daniel, care, în plus, e de loc din Vaslui, aşa că se lega şi cu Adrian Porumboiu. Mi-a zis că a rămas în pană la vreo 40 km de Galaţi şi că îi trebuie 3-400.000 de lei ca să poată să-şi repare maşina. Am încercat să-l sun pe nea Adi, dar avea mobilul închis. Atunci l-am mai îngrebat de ce nu i-a cerut lui frate-său, care se afla în Galaţi în acea zi. Omul era însă pregătit. Mi-a zis că ştie că Daniel e în Galaţi, că fusese cu o seară în urmă la nunta lui Haraga, dar că  nu reuşise să dea de el. Ala că i-am dat nu patru, ci cinci sute de mii să aibă omul să-şi rezolve problema. Ce mia, m-a făcut, asta e", s-a resemnat Stoica. "Vicele" gălăţean ne-a povestit însă că şi Emil Spirea a fost înşelat, mai bine zis soţia acestuia, care a scos pe loc 200.000 lei auzind de la infractor că "mi-a zis Emil să-i daţi pentru că are nevoie urgentă de ei acum la stadion". de atunci, gălăţenii jură că dacă-l vor mai prinde îi vor rupe picioarele.
Cu astfel de metode studiate, impostorul a smuls bani din toate colţurile ţării şi nu mică ar fi mirarea lui Porumboiu ca de acum înainte şi alţi păgubiţi să-l reclame pe impostor. În unele locuri însă stratagema nu a mers. Prin septembrie anul trecut, el s-a prezentat la Banca Transilvania din Cluj, la directorul Patriţiu Abrudan, nimeni altul decât asistentul FIFA. "Parcă-l văd şi acum, şaten-blond, cam la 1,75m, îmbrăcat într-un trening elegant. Mi-a zis că este şoferul lui Porumboiu, că a venit să ia un transport de bere din Cluj cu o dubiţă şi că a rămas în pană de cauciuc. I-am zis că nu-i nici o problemă, dar trebuie să dau un telefon. nea Adi mi-a zis să-l opresc, că-i un impostor, dar până să termin convorbirea, tipul dispăruse. Îmi pare rău că n-am avut prezenţa de spirit să-i spun portarului, care la noi e şi înarmat, să-l oprească. Aşa că ne-a scăpat", a povestit Abrudan.
Puştiul a ajuns şi la Bucureşti, unde a dat peste Mugurel Stancu, consilierul lui Gino Iorgulescu, preşedintele lui FC Naţional. "Îi băgase aceeaşi placă, rememorează Adrian porumboiu. Când am auzit prima frază i-am strigat să-l prindă, însă Mugurel nu l-a putut reţine, pentru că între timp puştiul o rupsese la fugă. Acum, o dată cu plângerea la Poliţie, sper ca impostorul să fie reţinut sau măcar să afle lumea şi să nu-i mai cadă în plasă", a încheiat Porumboiu.
Material publicat în "ProSport" din data de 27 ianuarie 1999, semnat de Andrei Vochin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu